Sömndagboken från 29 sidor mot sömnbesvär

Fyll i sömndagboken och se vad du kan upptäcka om din sömn som du aldrig tänkt på tidigare. Du kan också se hur din sömn förändras när du gör övningar som de i boken 29 sidor mot sömnbesvär.

Klicka här –> Sömndagbok från 29 sidor mot sömnbesvär

Om du har tänkt köpa/låna boken och genomföra övningarna, så börja gärna fylla i sömndagboken 1-2 veckor i förväg. Bara då kan du veta hur din sömn faktiskt såg ut innan du började arbeta med att förbättra den.

Ta fram dagboken varje morgon efter det att du stigit upp, och försök uppskatta alla timmar och klockslag – fyll bara i din bästa gissning morgonen efter (dvs titta aldrig extra gånger på klockan för att fylla i din dagbok).

Fyll i en kolumn varje morgon. Det finns sju kolumner på dagboken så en sida räcker en vecka. Skriv gärna ut flera kopior så att du kan fylla i fler veckor. Sömnen kan man inte förändra på en enda natt – men med bara en eller två veckors kraftansträngning i en intensivkur kan du förbättra din sömn markant! Det finns också många små, enkla saker du kan göra som stöttar din sömn på lång sikt.